Castellbisbal

Més zona blava y més cara

  • Actualitzat:
  • Creat:

El darrer mes de Març el PSC va comunicar a l’ajuntament la seva proposta de gestió de zona blava, el PSC va fer una proposta constructiva que va ser ignorada.

El 9 de Març el govern municipal (AC-ICV i ERC) ens va comunicar la intenció de licitar el servei de gestió de zona blava amb l’increment de 31 places de zona blava i 69 de regulació diferent encara que de pagament. La primera franja es quadruplica el preu, de 0.05 € 20 min a 0.10 € 10 min.

El 30 de Març es va fer arribar a alcaldia una proposta, publicada al 772.cat el 15 d’abril, on el PSC proposava la re-municipalització del servei que permetia la regulació gratuïta pels usuaris dels aparcaments. Amb aquest model de gestió directe municipal del servei d’aparcament de les zones blaves, estava basat en la gratuïtat i les sancions.

És tracta d’un model econòmicament viable i desenvolupat per altres municipis de la comarca, on les parades de curta duració serien gratuïtes, suprimint l’actual sistema de tiquet, i únicament pagarien aquelles persones que fessin un mal ús del servei, és a dir, aquelles que estiguessin estacionades un temps superior al màxim raonable. Amb això, pels veïns i veïnes no suposaria un cost i alhora permet la rotació d’aparcaments que necessita el comerç local per fomentar l’accés dels seus clients. D’altra banda, la gestió municipal permetria la contractació de vigilants a través dels plans d’ocupació local, reduint l’atur i donant feina a persones dels col·lectius més vulnerables (aturats joves, o majors de 45 anys, per exemple).

Tot govern es veu vinculat pels compromisos adquirits pels governs anterior, i en aquest sentit, quan vam assumir el govern al 2007 i 2012, el projecte de Zona Blava estava licitat i adjudicat, amb la qual cosa no vam poder desenvolupar les nostres propostes. Aquest va ser el motiu de presentar el nostre model, diferent de l’existent per un altre més eficient i beneficiós pel conjunt de la comunitat: generant ocupació, fomentant el comerç i estalviant uns cèntims al veïnat del poble.

Un altre fet que també cal comentar és que a la nota informativa de l’ajuntament s’ha intentat barrejar mal intencionadament aquest increment de la zona blava dins del Pla de Mobilitat. Aquest document són unes recomanacions generals i que en cap cas obliga a que aquest servei sigui de pagament per als veïns i veïnes, tenint en compte que al realitzar la gestió directa es pot regular la rotació de places d’aparcament sense la necessitat de que sigui de pagament.

Aquest govern, presumeix molt d’escoltar i després ho fa tot de manera unilateral, ens va ignorar, i el resultat avui ho paga el veïnat amb és més zona blava i més cara.